PERTSONAREN GARAPENA ETA HEZKUNTZAREKIN BATERA, HAURRAREN MUGIMENDUEK EBOLUZIONATU EGINGO DUTE: HELDUTASUN MAILA ETA ESPERIENTZIARI ESKER ZEREGIN GERO ETA KONPLEXUAGOAK EGINGO DITU. MODU PROGRESIBOAN GAITASUNAK, TREBETASUNAK, EZAGUTZAK ETA JARRERAK BEREGANATUKO DITU ETA JARDUTEA EGOKITZEN ZAION INGURUNE DESBERDINETARA GERO ETA HOBETO MOLDATUKO DA. HORREXEGATIK, GURE HELBURUA, IRAKASLEOI, GARAPEN PSIKOMOTOREA BERMATZEKO BALIABIDE TEORIKO ETA PRAKTIKOAK ESKEINTZEA IZANGO DA.

2008/01/18

Lateralitatea ez finkatzeak ekar ditzakeen arazoak

Lateralizazio kortikalaren eta gorputzaren albo baten nagusitasunaren artean egon behar duen oreka finkatzen ez bada, ondorio hauek sor daitezke:
- gorputz-eskemaren antolaketako zailtasunak
- koordinazio orokorrari dagozkion zailtasunak
- esparruaren antolaketari dagozkion zailtasunak, gorputza esparruan ez delako ongi proiektatzen
Haurrek jardueretan egin behar dituzten mugimenduak egiteko atal simetriko bat erabiltzen ari direnean, atal baten nagusitasuna erreforzatzen ari dira. Hori dela eta, jardueren orientazioa lateralitatearen garapenari mesede egiteko modukoa izatea komeni da. Horretarako, ahal den neurrian lateralizazio kortikalaren eta gorputzaren albo baten nagusitasunaren arteko harremana errespetatu behar da.
Lateralitatea lantzeko garaian kontuan eduki behar dugu haurren adina.
Ez dugu berdin landuko lausei urteko haurrekin eta sei-zortzi urtekoekin, ondorengo bi arrazoiak direla eta:
- lateralitatearen behin betiko finkapena haurrak sei urte inguru dituenean ematen delako.
- sei urtetik gorako haurrek esparruaren antolaketarako erreferentzi puntuak hartzeko dituzten gaitasunak desberdinak direlako.











No hay comentarios: